جستجو کردن

4 دسته از افرادی که نباید آویشن مصرف کنند

گیاهان دارویی با آن که خواص شگفت انگیزی دارند، اما هستند افرادی که نباید آویشن مصرف کنند.آشنایی با این 4 دسته افراد و بررسی علت آن، به ما این بینش را می دهد که در مصرف آن چه توصیه هایی را باید رعایت کرد.

  1. کودکان زیر 2 سال
  2. مصرف آویشن برای این دسته از کودکان توصیه نمی شود.زیرا ممکن است علائم تنگی نفس برای آنان به همراه داشته باشد.هر چند که آویشن خواص بسیار زیادی دارد، اما در مصرف آن برای این گروه باید دقت کرد.
منع مصرف آویشن برای کودکان زیر دو سال

2.افراد صفراوی

به طور کلی همه افراد دارای 4 مزاج دم، بلغم، صفرا و سودا می باشند. در هر کدام از افراد نمود و بروز هر کدام از این مزاج ها بیشتر است که اصطلاحا به آن گفته می شود، فرد دچار غلبه مزاج شده است. صفرا یکی از انواع مزاج هاست که با گرمی و خشکی بالا همراه است.

افراد گرم مزاج یا صفراوی، در تابستان احساس گرمای شدید دارند. در زمستان نیز ترجیح می دهند با لباس کمتری باشند. پس باید از خوردن غذاها با طبع گرم خودداری کنند. آویشن یکی از آن خوراکی هایی است که با طبع گرم و خشک با مزاج افراد صفراوی، در حجم مصرف بالا سازگاری ندارد. پس ترجیحا این افراد باید خیلی کم مصرف کنند.

3.کسانی که مشکلات قلبی دارند

آویشن دارای ترکیباتی است که در صورت مصرف زیاد ممکن است به کاهش غیر طبیعی فشارخون منجر شود. و زمینه بیماری قلبی را افزایش دهد. همچنین افرادی که دچار این بیماری هستند، بیشتر در معرض فعل و انفعالات این گیاه در بدن قرار دارند.

مصرف آویشن و تاثیر آن بر بیماری قلبی

4.افرادی که شیمی درمانی کردند

افرادی که شیمی درمانی می کنند، باید از خوردن دمنوش ها پرهیز کنند. مصرف آویشن درباره این گروه نیز صدق می کند. قبل از مصرف این گیاه، به دلیل اینکه باعث جذب داروی درمانی سرطان می شود، با پزشک مشورت کنند.

تاثیر مصرف آویشن بر افرادی که شیمی درمانی کردند

5.افراد دارای حساسیت

افرادی که حساسیت دارند، باید از مصرف آویشن خودداری کنند. زیرا با عوارضی همچون افت دمای بدن، کاهش ضربان قلب و حالت تهوع می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *