جستجو کردن

8 خاصیت باور نکردنی آویشن در درمان سرماخوردگی، آنفولانزا و کرونا

آویشن به عنوان یکی از گیاهان دارویی و انتخاب مفیدی جهت تسکین نشانه های بیماری های ویروسی است. پژوهشگران ثابت کرده اند که آویشن به دلیل دارا بودن ترکیبات آنتی اکسیدانی فراوان، می تواند در تقویت سیستم ایمنی بدن و اثرات ضد ویروسی به خوبی عمل کند. در این مقاله به بررسی 8 خاصیت آویشن در درمان سرماخوردگی می پردازیم.

1.کاهش علائم سرماخوردگی

آویشن به عنوان آنتی هیستامین طبیعی می تواند در درمان علائم آلرژی ناشی از سرماخوردگی، از جمله آبریزش بینی موثر باشد. گیاهان دیگری مانند گزنه، سیر، پیاز و بابونه در رفع آبریزش بینی تاثیر دارند. سریع ترین راه برای قطع آبریزش بینی، استفاده از دمنوش هاست. به طور کلی ریزش آب بینی به تخلیه عفونت های سینوزیت کمک می کند.

تاثیر آویشن بر سلامتی

2. کمک به درمان سرفه های شدید

آویشن گیاه مناسب جهت درمان سرفه های شدید، گلودرد و برونشیت می باشد. استفاده از شربت های سرفه حاوی آویشن موثرتر و سریع تر از داروهای دیگر برای درمان سرفه های ناشی از سرماخوردگی، آنفولانزا و کرونا می باشد.

تهیه این داروی گیاهی برای درمان سرفه به این صورت است که روزانه 2 قاشق چایخوری آویشن را به مدت 5 دقیقه در 1 لیوان آب جوشانده و بعد از صاف کردن، مصرف کنید. همچنین مصرف آویشن به همراه شیرین بیان در درمان آنفولانزا بسیار موثر می باشد.

3. بهبود و کاهش علائم گلودرد

وجود ماده مهم و موثر تیمول و کارواکرول که دارای خواص ضد میکروبی می باشد، به درمان سرماخوردگی و گلودرد کمک می کند.برای درمان گلودرد، آویشن را به سوپ خود اضافه کنید.روغن آویشن نیز در درمان گلودرد موثر می باشد.این روغن حتی برای سویه های مقاوم آنتی بیوتیک تاثیر بسیار خوبی دارد.دمنوش آویشن درمانگر خوبی برای درمان گلودرد به شمار می رود.

4. کمک به دفع مخاط از راه های تنفسی

افرادی که از احتقان و مشکلات تنفسی ناشی از سرماخوردگی و ویروس های دیگر رنج می برند، می توانند با استفاده از آویشن به درمان طبیعی و بدون عارضه دست پیدا کنند.دم کردن آویشن بهترین راه برای تسکین ناراحتی های تنفسی می باشد.

تاثیر دمنوش آویشن بر درمان مشکلات تنفسی

5.کاهش عوارض ناشی از ویروس کرونا

به طور کلی ترکیبات گیاهی تاثیر مثبتی بر درمان کوید 19 دارد. برای تقویت سیستم ایمنی بدن آویشن گیاه ویژه ای به شمار می رود. ترکیب دمنوش آویشن و پونه با خاصیت ضد عفونی کنندگی که دارد، در درمان سرفه و عوارض ناشی از کرونا موثر است.گیاهان دیگری همچون بابونه، لیمو و عسل، مریم گلی ، زنجبیل، کندر و گزنه ، تاثیر بسیار زیادی در درمان این بیماری دارد.

6.تسکین دردهای ناشی از آنفولانزا

آنفولانزا بیماری شایع برخی از فصول سال می باشد. که با عوارض مختلفی همراه است. آویشن از جمله گیاهانی است که به درمان این بیماری و تسکین دردهای ناشی از آن کمک می کند.سردرد، گرفتگی عضلات و بدن درد، اتفاقات رایج آنفولانزا می باشد. که با استفاده از دمنوش آویشن تا حدودی این مشکل برطرف می شود.

7.درمان گرفتگی عضلانی و بدن درد

اسپاسم عضلانی و یا گرفتگی، یکی از مشکلات ناشی از ویروس هاست. آویشن به عنوان یک ماده موثر، قوی و با ترکیبات ویژه، کمک به درمان این مشکل می کند.

تاثیر آویشن در درمان دردهای عضلانی

8. خاصیت ضدعفونی کنندگی قوی

اگر به دنبال یک گیاه قدرتمند برای مقابله با عفونت ها و درمان بیماری های ویروسی و ضد قارچی خود هستید، آویشن را به شما پیشنهاد می دهم. استفاده روتین و منظم این گیاه به تقویت سیستم ایمنی بدن در قبال عفونت ها کمک بسیار زیادی می کند.

سخن آخر

در آخر اگر به دنبال روش های درمانی پایه و بدون عوارض هستید، استفاده از گیاهان دارویی روش بسیار مناسبی می باشد. چرا که گیاهان دارویی خود پایه تهیه داروهای شیمیایی هستند و اگر توجه ویژه ای به آن شود حتما می تواند بسیاری از بیماری ها و عوارض ناشی از مصرف داروهای شیمیایی را در جامعه با به نحو چشمگیری کاهش دهد. البته امروزه می بینیم که مردم گرایش بیشتری به استفاده از گیاهان دارویی و همچنین داروهای گیاهی، پیدا کرده اند. در میان همه گیاهان، خوب است که آویشن را در اولویت قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *