جستجو کردن

فواید آویشن برای سلامتی

محبوبیت آویشن در میان گیاهان دارویی سابقه طولانی دارد.استفاده از آن برای آشپزی و درمان بیماری ها، این گیاه را به عنوان گیاهی نام آشنا در میان دیگر گیاهان ساخته است. در گذشته برای نگهداری غذاها علاوه بر نمک، از آویشن برای حفظ وجلوگیری از فاسد شدن آن استفاده می کردند. همچنین آویشن جهت درمان زخم هایی که خطر ابتلا به عفونت در آن ها زیاد بود، گزینه مناسبی به شمار می رفت.

در این مقاله با انواع خواص آویشن برای سلامتی آشنا می شویم و امیدواریم که با این اطلاعات گام مهمی در جهت سلامتی برداریم.

آویشن چیست؟

آویشن گیاهی با شاخ و برگ و با تنوع بالاست که به پونه کوهی شباهت دارد.این گیاه برای مصارف گوناگون از جمله بهداشتی و درمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

آویشن ویژگی های متفاوتی دارد.امروزه خاصیت ضد سرطانی آن بیشتر برای همه آشکار شده است و آن را محبوب همه ساخته. گیاهی که به سیستم ایمنی بدن و سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.

فواید آویشن

جایگاه غذایی آویشن

در این جا به ارزش غذایی آویشن آویشن می پردازیم:

در 31 گرم آویشن 28 گرم کالری، 0/5 گرم چربی، 3/9 گرم فیبر، 1/9 گرم پروتئین، 6/8 گرم کربوهیدرات،

ویتامین سی :45 گرم

ویتامین آ :1330 واحد

منگنز: 5 میلی گرم

کلسیم: 113 میلی گرم

منیزیم: 45 میلی گرم

پتاسیم: 171 میلی گرم

خواص آویشن برای سلامتی

آویشن با خواص بسیار زیادی که دارد تاثیر چشمگیری در کاهش یا از بین بردن باکتری های غذا و التهاب بیماری ها دارد. آویشن با ترکیبات خاص خود به جنگ انواع میکروب ها می رود. همچنین دشمن عفونت ها و از بین بردن رادیکال های آزاد است. رادیکال های آزاد ترکیباتی هستند که به سلول های بدن ضرر می زنند. همچنین باعث ایجاد التهاب و ابتلا به بیماری های مزمن می شود.

آویشن و سلامتی

با مصرف روتین آویشن در برنامه غذایی می توانید به راحتی سلامتی خود را رقم بزنید.

تاثیر آویشن بر فشار خون

آویشن یکی از گیاهانی است که به درمان فشار خون کمک بسیار زیادی می کند. کاهش ضربان قلب در کنترل فشارخون از جمله خواص آویشن است. از این گذشته، این گیاه پرخاصیت می تواند به تنظیم سطح کلسترول خون کمک کند. کلسترول در صورتی که در بدن فرد عملکرد درستی نداشته باشد، می تواند منجر به سکته یا بیماری قلبی شود.آویشن با کنترل سطح کلسترول خون، به این موضوع کمک ویژه ای می کند.جایگزین کردن آویشن به جای ادویه هایی مانند نمک می تواند از بالارفتن سطح کلسترول خون جلوگیری کند.

تاثیر آویشن بر کنترل فشارخون

تاثیر آویشن بر سرطان

شگفت انگیز است که گیاهی به نام آویشن تاثیر بسیار زیادی در درمان سرطان دارد. پژوهشگران بر این باورند که آویشن در پیشگیری از سرطان ها به ویژه سرطان روده بزرگ نقش مهمی را دارد. دلیل این ادعا وجود موادی همچون لوتین و اسیداورسولیک است.

تاثیر آویشن بر درمان سرطان

سرطان شایع زنان نیز از اثرات مثبت آویشن بی بهره نیست. سرطان سینه که امروزه یکی از سرطان هایی است که زنان با آن درگیر هستند. آویشن از طریق افزایش مرگ سلول های سرطانی، به درمان سرطان سینه کمک می کند.ماده موثر و مهم کارواکرول در آویشن از تکثیر سلول های سرطانی جلوگیری می کند. بدین ترتیب آویشن یک گیاه ضد سرطان شناخته شده است.

رابطه مصرف آویشن و درمان التهاب

آنزیم التهابی به نام cox_2 که منجر به بیماری های مختلف می شود، معضلی است که در درمان باید به آن توجه کرد. روغن آویشن از جمله موادی است که مانع فعالیت این آنزیم می شود. در واقع دو ماده موثر موجود در آویشن از جمله موادی است که مانع این آنزیم می شود.در واقع دو ماده موثر موجود در آویشن به نام تیمول و کارواکول، مبارزان پیش قدم با این التهاب هستند. تسکین علائم دردناک آرتریت و نقرس که با التهاب همراه است نیز از جمله مواردی است که باید به ویژگی های درمانی التهاب آویشن اضافه کرد.

مصرف آویشن و درمان التهاب

مصرف آویشن و گوارش

از خواص مختلف آویشن که بگذریم، ویتامین A و C موجود در آویشن تاثیر مستقیمی بر سیستم ایمنی بدن دارند.شکل گیری گلبول های سفید و اثرات ضد التهابی آویشن از نتایج وجود این ویتامین هاست. همه ی این خواص آویشن به رفع بیماری های گوارشی کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *