جستجو کردن

بهترین نوع آویشن در ایران

آویشن را جز خانواده نعناعیان شناخته اند.گیاهی که ابتدا در مصر باستان برای برطرف کردن بوی بد دهان کاربرد داشته است. علاقمندان به این حوزه تا به امروز 14گونه از این گیاه را کشف کرده اند و به این نتیجه رسیده اند که پرمصرف ترین و پرطرفدارترین نوع آن آویشن شیرازی می باشد.

استان فارس، طلای سبزی را در خود دارد به نام آویشن شیرازی. این گیاه که گیاه بومی این منطقه است، از قدیم الایام مورد استفاده مردم بوده است. رفع مشکلات تنفسی، عفونت های قارچی دستگاه تناسلی و بیماری های دیگر.

آویشن از هر نوع که باشد خواص مشابهی دارد و فقط بو و عطر آن متفاوت است. مصارف دارویی، غذایی و بهداشتی آن مورد توجه است.

بهترین زمان برداشت آویشن شیرازی

اردیبهشت، خرداد و تیر سه فصل برداشت آویشن شیرازی می باشد. دامنه سرسبز کوه ها با اقلیم خاص خود همچون مادری مهربان، این گیاه را در دامن خود پرورش می دهد.هر قدر بارش باران در سال قبل بیشتر باشد، دامنه کوه ها آویشن بیشتر و پربارتری را می دهد.

بهترین زمان مصرف آویشن

افزایش قیمت آویشن شیرازی در پاییز و زمستان

هر قدر به سمت پاییز و زمستان پیش می رویم، با کمتر شدن این گیاه و بیشتر شدن نیاز به دمنوش ها و درمان های طب سنتی و همچنین مواد اولیه داروها، قیمت این گیاه ارزشمند نیز افزایش می یابد.همچنین با شناختن این گیاه و خواص مهم دارویی آن توسط کشورهای همسایه و بالا رفتن صادرات آن، منحصر بودن این گیاه به خطه سرسبز فارس، قیمت آن نیز افزایش می یابد. مخصوصا درخواست بالای این گیاه توسط کشورهای حاشیه خلیج فارس، باعث شده تا این گیاه با قیمت بالاتری در این زمان از سال به فروش برسد.

آویشن شیرازی را بهتر بشناسیم

آویشن شیرازی به طور کلی دارای سه بخش می باشد.ساقه، برگ، گل.

سورت ابتدایی این محصول، هنگام برداشت انجام می شود.بهترین قسمت آویشن برای تهیه دمنوش، برگ آن است که عطر و طعم ویژه ای دارد.

ساقه آن معمولا قسمت دورریز آن است و کاربردی ندارد.از گل آویشن هم برای تهیه پودر استفاده می شود.استفاده از برگ برای تهیه پودر به دلیل قیمت بالایی که دارد، به صرفه و اقتصادی نیست و گل آن بهترین قسمت برای تهیه پودر آویشن است.

خرید آویشن شیرازی

آویشن تازه و برداشت شده در همان سال، قطعا کیفیت بالاتری را نسبت به آویشن سال گذشته دارد. اما بهتر است در تهیه آن به این نکته دقت کرد که هرچه آویشن بیشتر سورت شده باشد،کیفیت بیشتری دارد. درواقع این به این معناست که ساقه و گل کمتری دارد. رنگ سبز آویشن گزینه دیگری است که امتیاز ویژه ای به آویشن می دهد. این موضوع بر قیمت آن نیز تاثیرگذار است.رنگ زرد نشان از آویشن تازه نیست.

آشپزی با آویشن برگ پهن شیرازی

ادویه ها جز جدایی ناپذیر سبد غذایی و آشپزی ها هستند. علت آن بوی خوش و عطر دلپذیری است که به انواع غذاها می بخشند. خواص درمانی که ضمن مصرف خوراکی آن به دست می آید، یکی از دیگر دلایل استقبال مردم از این ادویه هاست. آویشن نیز از این مورد مستثتی نیست و امروزه جز یکی از بهترین ادویه ها و چاشنی های غذایی محسوب می شود. گذشته از غذاهای سنتی، غذاهای فانتزی نیز آویشن را جز چاشنی های خود قرار داده اند. غذاهایی مانند پیتزا و لازانیا که طرفداران ویژه خود را دارد. پودر آویشن شیرازی را به جرات می توان گفت که یکی از بهترین پودرهای آویشن می باشد.به هر حال در استفاده از این گیاه، بهتر است دقت لازم را داشته باشید که با دیگر داروهای مصرفی تداخل نداشته باشد. همچنین زنان باردار از مصرف آن خودداری کنند.

آشپزی با آویشن

سخن پایانی

مجموعه بصیر، آویشن پهن برگ شیرازی را با کیفیتی مناسب و مورد پسند شما در بسته های 10 کیلویی و در تناژ بالا به شما عرضه می کند.جهت دریافت قیمت روز آویشن شیرازی و راهنمایی های مورد نظر با شماره ثبت شده در سایت تماس حاصل فرمایید. ارسال بار توسط مجموعه بازرگانی بصیر به سراسر کشور انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *