جستجو کردن

تاثیر مصرف آویشن بر قند خون

مصرف آویشن به عنوان یک گیاه دارویی و طبیعی، ممکن است بر قند خون تأثیر داشته باشد.این گیاه که به عنوان یکی از پر مصرف ترین گیاهان دارویی در جهان شناخته می شود در درمان بسیاری از بیمارها تاثیر به سزایی دارد.برخی از تحقیقات نشان داده‌اند که آویشن می‌تواند به کنترل قند خون کمک کند و اثرات مثبتی بر سلامت قند خون داشته باشد.

کاهش قند خون

برخی از تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف آویشن ممکن است با افزایش حساسیت به انسولین سطح گلوکز خون را کاهش داده و به کنترل آن و همچنین درمان و بهبود دیابت کمک می کند. به خصوص در افراد دیابتی.خواص ضد التهابی آویشن  به کاهش التهاب‌های مرتبط با دیابت و کنترل قند خون میکند.

علاوه بر این گیاهان دیگری مانند مریم گلی دارچین و گل میخک نیز دارای عملکرد خوبی در جهت کنترل سطح قند خون هستند.

البته این نکته را نباید فراموش کرد که برای افرادی که قند خون بالایی دارند دمنوش های گیاهی را باید به همراه داروهای شیمیایی مصرف کنند.

شاید افرادی که دیابت دارند نگران این موضوع باشند که آویشن دارای مقدار بالایی از کالری و کربوهیدرات ها هستند اما باید گفت که آویشن و به طور کلی دمنوش های گیاهی فاقد این موارد هستند وو البته دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان هستند.

اما به طور کلی کسانی که قصد خرید و استفاده از این دمنوش را به جهت درمان دیابت و دیگر موارد دارند قبل از آن باید حتما با پزشک خود مشورت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *