جستجو کردن

تاثیر مصرف آویشن بر سلامت قلب

مفید بودن مصرف آویشن ممکن است برای سلامت قلب ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد اما در اینجا ما به اختصار به چند دلیل از دلایل مربوطه می پردازیم.

کاهش التهاب

آویشن حاوی ترکیباتی مانند رزمارینیک اسید است که خواص ضد التهابی دارد. التهاب یکی از عوامل مهم در بروز بیماری‌های قلبی-عروقی مانند آترواسکلروزیس و برخی از نارسایی‌های قلبی است. خواص ضد التهابی آویشن ممکن است به کاهش التهاب و پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی-عروقی کمک کند.

 اثرات ضد اکسیدانی

آویشن حاوی ترکیبات ضد اکسیدانی مانند فلاوونوئیدها و فنول‌ها است که می‌توانند در مقابل عوامل آسیب رسان مانند استرس اکسیداتیو و التهاب‌ها محافظت کنند. این ویژگی‌ها نیز ممکن است به پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی-عروقی کمک کنند.

کاهش فشار خون

برخی تحقیقات نشان داده‌اند که آویشن ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند. فشار خون بالا یک عامل خطر برای بروز بیماری‌های قلبی-عروقی مانند سکته قلبی و سکته مغزی است. بنابراین، تأثیرات آویشن بر فشار خون ممکن است به بهبود سلامت قلب کمک کند.

با این حال، همواره بهتر است قبل از شروع هر گونه رژیم غذایی یا استفاده از عصاره‌های گیاهی برای بهبود سلامت قلب، با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید. همچنین، تأثیرات جانبی و تداخلات ممکن با داروهای دیگر نیز باید در نظر گرفته شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *