جستجو کردن

مشخصات آویشن و نحوه خرید عمده آن

بررسی مشخصات آویشن و همچنین نحوه خرید عمده آن را باید با توجه به انواع و کیفیت آن بررسی کرد.

اگر به دنبال دریافت سود مناسب و تجارتی سالم هستید، می توانید با انواع آویشن آشنا شوید و آن را به عنوان کالای تجاری سالم به صورت عمده در کل جهان عرضه کنید.

در این مقاله با انواع آویشن آشنا می شویم و همچنین با نحوه خرید عمده، عرضه و فروش آن.

آویشن محصولی پرسود جهت تجارت جهانی

آشنایی با خواص آویشن

آویشن خواص بسیار زیادی دارد. از جمله در درمان عفونت ها و ویروس ها مفید هستند. گیاهی ویژه جهت پیشگیری از سرماخوردگی و عفونت های تنفسی است. همچنین خواص بسیار زیادی در درمان مشکلات مربوط به قاعدگی، ریه و فشارخون دارد.

خواص اویشن

در مصرف آویشن باید طبع گرم و خشک آن را در نظر گرفت. آویشن بسیار گرم و خشک استو لذا افرادی که دارای طبع گرم و صفراوی هستند، باید از مصرف بیش از حد آن خودداری کنند.

انواع آویشن

آویشن حدود 350 گونه دارد. در ایران 14 گونه معطر این گیاه شناخته شده است.

انواع آویشنیان حدود 350 گونه است که شامل:

اوراسیایی، پشمی، خزنده، زیره ای، لیمویی، مورودر، سوسنبر، ثومون، دنایی، معمولی یا باغی، شیرازی یا پهن برگ، کوهی یا به حال خود، باریک و بندری یا ممتاز صادراتی.

معروف ترین نوع آویشن برای فروش

در ایران چند نمونه آویشن برای صادرات و فروش داخلی ، معروف و پرطرفدارتر از بقیه هستند. از جمله آویشن باغی، کوهی، شیرازی، باریک و بندری.

آویشن کوهی

آویشن کوهی یا به حال خود، نوعی از آویشن خودرو است که در دامنه کوه ها روئیده و کشت می شود. این نوع از آویشن معمولا همراه با گل و شاخ و برگ است و در واقع سورت نشده است.اما به دلیل رشد آن در اقلیم ویژه کوهستانی، از کیفیت مقبولی برخوردار است و به نوعی یک آویشن کاملا بومی است.این نوع آویشن معمولا به وسیله مردم و کشاورزان در فصول مشخصی از سال برداشت شده، جمع آوری و به فروش می رسند. قیمت موجود این نوع آویشن در بازار در حال حاضر به ازای هر 1 کیلو، 295 تا 500 هزار تومان می باشد.

آویشن کوهی

آویشن شیرازی

آویشن شیرازی که به عنوان آویشن اعلا نیز شناخته شده است و به عنوان بهترین نوع آویشن موجود در بازار می باشد. از گل های جهت تهیه پودر استفاده می شود. برگ های سبز آن نیز برای تهیه دمنوش بسیار مناسب هستند و مصارف دارویی دارند. بهترین نوع این آویشن را می توان در استان فارس و شهر شیراز تهیه نمود. این نوع آویشن معمولا مورد استقبال کشورهای دیگر جهت صادرات است. قمت موجود این محصول در بازار در بازه های 500 تا 700 به ازای هر کیلو می باشد.

آویشن شیرازی یا اعلا

آویشن برگ باریک

یکی از بهترین نوع آویشن، آویشن برگ باریک می باشد. این نوع آویشن در سایه خشک می شود به همین دلیل رنگ سبز ویژه ای دارد.منبع غنی ویتامین های A و C و گروه B می باشد. رنگ این آویشن هنگام خرید بسیار اهمیت دارد. رنگ زرد نشان مرغوبیت آن نیست. قیمت واقعی این محصول با توجه به شرایط بازار همچنین میزان بارندگی در فصول پایانی سال قبل مشخص می شود. اما در حال حاضر در بازه ی 250 تا 500 هزار تومان به ازای 1 کیلو می توانید خریداری کنید.

آویشن باریک

آویشن باغی

نوع دیگر آویشن، آویشن باغی است. این گونه گیاهی در مناطق مختلف کشور کشت می شود.از این نوع آویشن در تهیه اسانس ها، نوشیدنی ها و صنایع غذایی و دارویی، آرایشی و بهداشتی استفاده می شود.اسانس های معروف جهان که جایگاه خاصی در تجارت جهانی دارد، از این نوع آویشن تهیه می شود. قیمت واقعی این نوع آویشن در بازارهای جهانی بر اساس نوسانات ارزی تعیین می شود. در حال حاضر این نوع آویشن به ازای هر 1 کیلو با قیمتی معادل 500 تا 700 به فروش می رسد.

آویشن باغی

آویشن بندری

آویشن بندری یا آویشن برگ ممتاز صادراتی، یکی از بهترین نوع آویشن است که جهت صادرات به کشورهای دیگر کشت و برداشت می شود. این نوع آویشن معمولا در منطقه هرمزگان کشت می شود. به طور طبیعی ماده موثره آن از دیگر انواع آویشن ها کمی بالاتر می باشد.فروش این نوع آویشن معمولا به صورت سورت شده است. از آن جایی که این استان خود تولید کننده بهترین نوع آویشن می باشد، پر مصرف ترین نوع گیاه دارویی در این منطقه نیز آویشن است. قیمت این نوع آویشن با توجه به درجه مرغوبیتی که دارد، به ازای هر 1 کیلو 750 می باشد.

آویشن ممتاز صادراتی

نتیجه

امروزه فروش آویشن با توجه به مدل اقلیم کشور ما، محصول تجاری پرسود محسوب می شود. که در صورت بازاریابی و بازارسازی بیشتر و دقیق تر آن در سطح جهانی، همچنین تهیه فرآورده های سالم و مفید از آن می تواند در بازارهای جهانی رتبه اول صادرات را به خود اختصاص دهد.

مجموعه بصیر، با در نظر گرفتن امتیاز ویژه این محصول جهت عرضه، اقدام به فروش انواع آویشن به صورت تخصصی به همراه پشتیبانی های لازم را داردو انواع آویشن در بسته بندهای 10 کیلویی و در حجم بالا قابل عرضه می باشد. لذا عزیزانی که تمایل به خرید این محصول را دارند، می توانند با شماره ثبت شده در سایت تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *