جستجو کردن

   تاثیر مصرف آویشن در درمان گلودرد و سرفه

همه ما می دانیم که تغییر سبک زندگی انسانها باعث بسیاری از بیماری ها شده است.از این رو جهت نجات بشریت از گرداب بیماری ها آشتی با طبیعت و استفاده روزانه از گیاهان و میوه ها می باشد.

در این میان میوه های بهشتی وجود دارد که با تاکید قرآن بر آنها و مطالعه دانشمندان مسلمان و غیر مسلمان بر روی آنها ،خواص بی نظیر آنها را ثابت کرده است.از بین این میوه ها می توان به انجیر و زیتون اشاره کرد.

ثابت شدن خواص این میوه ها بر سلامتی انسانها ،باعث مسلمان شدن بعضی از پژوهشگران شده است.

در میان بازار گیاهان از همه که بگذریم،آویشن نیز به دلیل دارا بودن تیمول و کاروکرول دارای خواص ضد میکروبی بوده و درمان خوبی برای درمان سرماخوردگی و گلودرد و سرفه می باشد.

اما اینکه این آویشن را چگونه مصرف کنیم نیز بسیار اهمیت دارد.مصرف آویشن به صورت استفاده در سوپ،به صورت روغن در تسکین بیماری ها کمک کننده خوبی به شمار می رود.

خواص فرآورده های آویشن

فراموش نکنیم که روغن آویشن برای120 گونه مختلف باکتری جدا شده از عفونت های حفره دهان،دستگاه تنفسی،ادراری و تناسلی مفید بوده است.روغن آویشن بر روی سویه های مقاوم به آنتی بیوتیک نیز اثر بسیار خوبی دارد. پیشنهاد ما به شما نوشیدن دمنوش آویشن در زمان سرماخوردگی می باشد چرا که آلودگی های ناشی از ورود ویروس این بیماری را از بین می برد.

آشنایی بیشتر با آویشن

آویشن از خانواده نعناعیان است که در گذشته با آشنایی از خواص آن برای درمان بوی بد دهان استفاده می شده است.اقوامی مانند یونانیان برای بخور در معابد رومی ها به عنوان یک  نوشیدنی و بقراط برای برای درمان بیماری های تنفسی استفاده میکرده است.

طبع آویشن و روش های استفاده از آن

آویشن طبع گرم وخشکی دارد که افراد دارای مزاج گرم در مصرف آن باید دقت کنند و می توانند برای تعدیل مزاج آن از کاسنی استفاده کنند.اما روش های استفاده از آن می تواند به صورت دمنوش،روغن و عرق استفاده شود. امروزه بعضی از تولید کنندگان گیاهان دارویی نیز در صدد تهیه عطرهایی از گیاهان با اهداف درمانی هستند.

درباره خواص آویشن

یکی از آویشن های موجود در کشور ما آویشن شیرازی است که در اینجا به برخی از خواص آن می پردازیم.

کالری 28 گرم

کربوهیدرات 6/8 گرم

پروتیین 1/6

چربی 5/0

فیبر9/3

ویتامین c 8/44میلی گرم

ویتامین A 1،33UI

آهن 9/4

منگنز5/0

کلسیم113میلی گرم

منیزیم 8/44میلی گرم

ویتامین B6 0/1میلی گرم

پتاسیم 171 میلی گرم

خواص آویشن برای ریه

عفونت های ریه گاها به عنوان خلط و رطوبت اضافی در کبد جمه

ع شده و بخاراتی که از آن ساطع می شود موجب انواع بیماری ها مانند سینوزیت،گلودرد،آسم و احتقان بینی می شود که برای افراد بسیار آزار دهنده است .آویشن به دلیل خاصیت میکروب زدایی و ضد عفونی کنندگی که دارد در رفع این بیماری ها نقش به سزایی دارد.

همچنین استفاده از آویشن به همراه پونه ،کمک کننده برای رفع حالت تهوع و استفراغ و همچنین بیماری های گوارشی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *