جستجو کردن

خواص درمانی ضد التهابی آویشن

بحث درباره خواص ضد التهابی آویشن بحث مفصلی است که خود گویای ارزشمندی این گیاه از نظر ارزش درمانی می باشد .در این مقاله به برخی از خواص بی نظیر آن اشاره می شود.

خواص ضد التهابی آویشن:

کاهش التهابات مفاصل یکی از مهمترین خواص ضد التهابی آویشن است .مطالعات نشان داده اند که مواد شیمیایی موجود در آویشن می توانند به کاهش التهابات مفاصل کمک کنند وعلایم التهابی مانند درد و تورم را کاهش دهند.همچنین کاهش التهابات گوارشی که می تواند به در مان زخم معده و التهاب روده کمک کند از دیگر ویژگی های ضد التهابی آویشن می باشد.

همچنین کاهش التهابات تنفسی و عفونت های تنفسی از دیگر ویژگی های مهم این گیاه موثر می باشد.حمایت از سلامت قلب و کاهش التهابات قلب و عروق یکی از برجسته ترین ویژگیهای آن می باشد.در این میان از خواص ضد التهابی آویشن نباید درمان التهابات پوستی را نادیده گرفت که شامل درمان آکنه اگزما و پسوریازیس می باشد.

2. ضد عفونی کننده: آویشن دارای خواص ضد باکتری و ضد ویروسی است که می‌تواند در درمان عفونت‌های تنفسی کمک کند.کاهش باکتری ها و ترکیبات ضد باکتریایی مانند تیمول و کاراکول می تواند باکتری های مختلف را کشته و رشد آنها را مهار کند.

همچنین آویشن نقش مهمی در مبارزه با قارچ های مختلف مانند قارچ های پوستی قارچ های خوراکی دارد.

در این میان اثر ضد ویروسی آویشن را که از جمله خواص ضد التهابی آویشن که شامل مبارزه با ویروس هایی ماند سرماخوردگی و آنفولانزا می باشد را نمی توان نادیده گرفت.

تقویت سیستم ایمنی بدن و حفظ آن در برابر عفونت ها و بیماری های عفونی این گیاه را در بین گیاهان ممتاز نموده است.

3. آرامش بخش:

آویشن خواص آرامبخشی و آنتی استرس دارد که می تواند به افزایش روحیه و کاهش استرس و اضطراب کمک کند . همچنین افزایش حالت روحی و انرژی و تمرکز همچنین احساس آرامش و آسایش پویایی و شادابی را به افراد می بخشد.

همچنین اثر آرامبخشی آویشن بر روی سیستم عصبی می تواند به تعادل سیستم کمک کرده و برای کاهش تنش و استرس موثر باشد.بهبود علایم افسردگی نیز از دیگر خواص آرامبخشی آویشن می باشد.

4. افزایش اشتها:

آویشن به عنوان یک گیاه موثر در افزایش اشتها جایگاه ویژه ای را در صنعت غذایی و دارویی در سطح جهان به دست آورده است.از جمله خواصی که در افزایش اشتها نقش ویژه ای دارند تحریک سیستم گوارش که به افزایش فعالیت آن کمک می کند همچنین به تقویت آپتیت که با بوی خوش آویشن حاصل می شود منجر می شود .

کاهش علایم هضمی مانند سوزش معده و دل درد است و باعث افزایش اشتها می شود همچنین تنظیم سطح هورمون های گوارشی از جمله تاثیرات موثر آن در افزایش اشتهاست.

به هر حال قبل از استفاده از آویشن برای افزایش اشتها ویا جهت استفاده از خواص ضد التهابی و یا آرامبخشی آن بهتر از با پزشک مشورت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *